Research article - Peer-reviewed, 2009
Närmiljöns betydelse och hur den kan påverkas
Ericsson, Ingegerd; Grahn, Patrik; Skärbäck, ErikAbstract
En angelägen fråga i dagens samhälle är huruvida det finns rum för barn. Om vi lät barns och ungdomars perspektiv ligga till grund för fysisk planering och skolors närmiljö, skulle vi då kunna skapa ett bättre samhälle för barn och unga?Keywords
barn; ungdomar; fysisk planering; skolor; skolors närmiljöPublished in
Educare (Malmö)2009, volume: 2009, number: 1, pages: 81-101
Publisher: Lärarutbildningen, Malmö högskola
Authors' information
Ericsson, Ingegerd
Swedish University of Agricultural Sciences, Department of Work Science, Business Economics and Environmental Psychology
Swedish University of Agricultural Sciences, Landskapsarkitektur
UKÄ Subject classification
Environmental Sciences related to Agriculture and Land-use
Economics and Business
Horticulture
Landscape Architecture
Social Sciences
URI (permanent link to this page)
https://res.slu.se/id/publ/26442